maanantai 29. heinäkuuta 2013

mossalan camping alueelta

bergshagen b+b

bergshagenista

bergshagenin aittamajoitus, oma vessa ja suiku oli myös luksusta

pyörä-joosepit liikenteessä

Lähdimme houtskäristä ajoissa aamulautalle kohti iniötä, koska tämä lauttaväli oli siis nyt ainut maksullinen (olikohan 35€) ja kestokin noin tunnin luokkaa. Käveltiin vielä aamulla pikku lenkki mossalan camping alueella mistä lautta lähtee, ja imastiin tötteröt. Tuuli oli edelleen melko hulppee, kalvopuvun takki piti olla viimestä nepparia myöten kiinni ettei naama jäädy.

Lautan jälkeen saavuttiin iniön saarelle ja oltiinkin jo nälissään, joten suorinta tietä cafe leonellaan:

otettiin pitsaa, ja bisset, olipa erittäin maittavat pitsat voisinpa suositella, burgerit viereisessä pöydässä nosti kuolan suuhun myös.

Kaupassa piti myös käydä, ja k-extra lanthandel olikin siinä vieressä kivasti, josta illan porsastelut saatiin kyytiin. Tsekattiin iniön tori?,  ja vierasvenesatama, jossa oli jonkinasteinen kunnostustyö käynnissä ja jatkettiin matkaa kohti Bergshagen B+B:tä, jossa oli tarkoitus yöpyä.

Perille päästiin bergshageniin, ja purettiin tavarat autosta aittaamme, paikka on oikein mukava ja rauhallinen, ekohenkinen mesta, turha hössötys puuttuu paikasta totaalisesti. Hintakin on kohdallaan, ehdottomasti kannattaa tässä yöpyä jos iniössä on käymässä.

Iniössä ei muutenkaan mitään turisti-scheissea ole kauheasti saatavilla, joten paikka on kyllä täydellinen relaksoitumiseen. Napattiin polkupyörät auton perästä ja lähdettiin hissukseen tutustumaan iniöön, paikka on hieno, ja kooltaan pieni joten polkupyörällä näppärästi saaren tutkiskelee. Kispailun päätteeksi käytiin cafe alppilassa vielä olusella, ja palattiin bergshageniin elbailemaan.

Aamiainen maittoi oivallisesti, jonka jälkeen pakattiin auto, ja siirryttiin lautalle suoraan jumon saarelta kohti mannerta eli Kustavia.